Piilotettu aarre auttaa yrityksiä, kuntia ja muita organisaatioita löytämään oman aarteensa(* somesta neljällä eri tavalla:
- Sosiaalisen median koulutuksissa luodaan katsaus siihen, miten somea käytetään asiakkaan toimialalla. Koulutuksiin voidaan valita teemaksi työkalu (LinkedIn, Wikipedia, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram jne.) tai aihe (työnhaku, markkinointi, asiakaspalvelu jne.)
- Sosiaalisen median työpajassa valitaan organisaation päämäärää tukevat työkalut ja toimintatavat, asetetaan tavoitteet ja mittarit, määritellään roolit ja opetellaan kädestä pitäen työkalujen käyttöä.
- Some-konsultointia on helpointa ostaa tunti kerrallaan ns. Somen kyselytunti -tuotteen muodossa, joka sopii esimerkiksi yksittäisen yhteisömanagerin sparraukseen tai pienelle yritykselle tueksi somen ensiaskelien kanssa. Voit myös tilata selvityksiä somestrategiasi tueksi – mitä kilpailijat tekevät, ketkä ovat toimialasi mielipidevaikuttajia ja missä teidän kannattaisi olla.
- Sisällöntuotantoa asiakkaille tehdään lähinnä Wikipediassa, muissa somekanavissa tapahtumien yhteydessä.
(* aarre voi tarkoittaa vaikka työntekijöitä, uusia asiakkaita, ilmaisia työkaluja, tietoa tai yhteisöjä.
Ajankohtaista:
- Piilotettu aarre järjestää elokuussa 2019 avoimia koulutuksia Google Hangoutin kautta. Aiheena ovat:
- Visuaalinen sisällöntuotanto Canvan avulla (5.8. klo 9-10)
- Sisällöntuotanto Wikipediaan (5.8. klo 14-16)
- Kurkkaa Johannan tekemiä infografiikoita ja muita someen liittyviä graafisia päivityksiä hänen Canva-profiililtaan
- Johanna on mukana elokuussa Tukholmassa järjestettävän Wikimania-tapahtuman järjestelyissä. Lue lisää tapahtumasta ja mieti, mitä se voisi sinulle antaa.
- Piilotettu aarre täyttää 9 vuotta marraskuussa ja järjestää sen kunniaksi kisan, jossa jaetaan Johannan osaamista 9 voittajalle. Lue lisää!
- CMADFI nro 9. järjestetään Helsingin yliopiston Tiedekulmassa ma 27.1.2020. Save the date! Tapahtuma on ruokakuluja lukuunottamatta jälleen ilmainen.
Kuuntele Johanna Janhosen studiovierailuja eri radiokanavilla:
- tammikuussa 2018 Johanna oli Yle Radio 1:ssä Kulttuuriykkönen-ohjelmassa kertomassa Instagram-tutkimuksestaan
- kesäkuussa 2017 Johanna oli Radio Kompassissa puhumassa henkilöbrändäyksestä,
- toukokuussa 2017 Yle Puheen Noston vieraana puhumassa somen sisäpiireistä,
- maaliskuussa 2016 Radio Suomessa teemalla ”Mitä tekee wikisti, wikipedisti ja sosiaalisen median asiantuntija”,
- tammikuussa 2014 Yle Puheen Iltapäivässä puheenaiheena oli ”Some-CV:t”.
Lue myös Johannan kommentit työnhausta somen avulla (Yle uutiset, lokakuu 2018, Kymen Sanomat, tammikuu 2018), YouTuben epämiellyttävistä videoista (Yle uutiset, toukokuu 2017), somen käytön optimoinnista (Me Naiset, heinäkuu 2017) ja hänen someaiheisia kolumnejaan Suur-Jyväskylän Lehdessä. Lisää Johannan mediaosumia löydät Facebookista ja Pinterestistä.
CMADFI-tapahtumasta kiinnostuneet yhteisö- ja somemanagerit keskustelevat työstään ja arjen ongelmista ja vinkeistä Facebook-ryhmässä Yhteisömanagerit. Tule mukaan!