Piilotetulla aarteella on erilaisia sometuotteita

  • räätälöidyt some-luennnot ja työpajat suunnitellaan yhteistyössä asiakkaan kanssa, some on paljon muutakin kuin Facebookia ja markkinointia – mikä teitä tänään kiinnostaa? Opetellaan yhdessä sometyökaluja: miten käytetään tehokkaasti esimerkiksi Twitteriä, LinkedIn:iä, Facebookia, Instagramia tai YouTubea henkilökohtaisen profiilin tai organisaation virallisen tilin kautta? Työpajoissa organisaatio (tai tuote/henkilöbrändi) viedään suunnitelmallisesti someen, ja organisaation työntekijöille tehdään somestrategia, joissa on kerrottu tavoitteet, niitä seuraavat mittarit ja kannustimet somen käyttöön. Myös yksittäisille työkaluille voidaan tehdä omat someohjeet.
  • visuaaliseen sisällöntuotantoon liittyvissä koulutuksissa mietitään, suunnitellaan ja tehdään visuaalisia sisältöjä: kuvia, videoita ja graafisia sisältöjä kuten infografiikoita, julisteita tai mainoskuvia, joita voi hyödyntää niin somessa kuin muuallakin. Sisällöntuotannossa hyödynnetään erityisesti mobiiliapplikaatioita kuten Canvaa.
  • konsultointituotteissa annetaan esim. yhteisönjohtajien valmennusta ja apua työkalujen valintaan . Kyselytunneilla saa kysyä mitä vain sosiaaliseen mediaan liittyvää!
  • Piilotettu aarre päivittää toimeksiannosta Wikipedia-artikkeleita ja tekee myös tapahtumiin liittyvää liveviestintää, esimerkiksi Instagram-stoorien avulla.
  • markkinakartoituksessa Johanna tutustuu asiakkaan somestrategiaan ja käy sen jälkeen läpi asiakkaan ja sen kilpailijoiden somekanavia ja tekee sitten ehdotuksia siitä, miten sometusta voisi kehittää.

Kumppaneiden kanssa järjestetyt tapahtumat

  • Yhteisömanagereille suunnattu CMADFI-seminaari järjestetään vuosittain tammikuun neljäntenä maanantaina.
  • Somen avaimet -koulutuksia on järjestetty yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Voit lukea lisää somesta myös Johannan blogista tai hänen kirjoittamistaan Suur-Jyväskylän Lehden kolumneista.