Facebookin tavoitteellinen käyttö
Facebook on yhä Suomen suosituimpien somepalveluiden joukossa. Miten sitä kannattaisi hyödyntää yritysviestinnässä?
Miksi Facebook?
Facebook on vuodesta toiseen Suomen suosituin some-palvelu, joten hyvin monet yritykset ja muut organisaatiot käyttävät sitä kommunikointivälineenä kohderyhmiensä kanssa, vaikkei se aina paras vaihtoehto olekaan. On eri asia käyttää Facebookia yksityishenkilönä kuin työkäytössä, joten kokeneidenkin Facebook-käyttäjien kannattaa miettiä asiat uudella tavalla. Piilotettu aarre kouluttaa organisaatioille Facebookin ammatillista käyttöä luennoin ja vetää Facebook-sivujen käyttöönotto- ja tuunaustyöpajoja, joissa käsitellään mm. seuraavia asioita
- milloin kannattaa tehdä Facebook-ryhmä, milloin Facebook-sivu
- miten automatisoida sisällöntuotantoa ja valita sopiva päivitystahti
- millaiset asetukset kannattaa eri tilanteissa valita
- miten esim. virkamies voi olla Facebookissa sekä yksityishenkilönä että työroolissa.
Organisaatio @ Facebook -koulutus
Organisaatio @ Facebook-koulutus perustuu samaan kaavaan kuin Organisaatio @some -koulutus: ensin tehdään pikakatsaus Facebookiin ja sen eri ominaisuuksiin, sitten katsotaan hyviä ja huonoja esimerkkejä muiden alan toimijoiden facebookkailusta.
Hyödyllisiä linkkejä:
- Facebookin omat ohjeet sivujen luomiseen ja ylläpitämiseen
- Facebookin kilpailusäännöt
- FB:n vaarat ohjesivusto – suomalaisten asiantuntijoiden ylläpitämä Facebook-sivu joka kertoo tuoreimmista Facebook-huijauksista
- Johannan Facebook-aiheisia bloggauksia suomeksi ja englanniksi
- Facebook-linkkejä: Lyhytosoitteen käyttöönotto ja Twitter-tilin ja Facebook-sivun linkittäminen